Starcom

Uppdraget var att skapa en engagerande kampanj för Norrlands Guld och Way Out West i syfte ?att tydligt associera varumärket till festivalen (på ett naturligt sätt) och förstärka värdeorden Gemenskap ?och Feststämning.

Mentalt hos alla så ser ju festivalen olika ut. Vilka band det är som drar dem dit. Man värderar banden helt enkelt på olika sätt, efter tycke och smak. Vissa band har ett större värde medan andra har ett mindre, men allt är som sagt subjektivt. För arrangörerna står ju alltid de största banden först och störst på de affischer som säljer festivalen. Men hur skulle den se ut om man utgick från dig?

”Mitt Way Out West – När du vill vara dig själv för en stund”

Varför åker du till festivalen? Hur väger du och värderar banden mellan varandra. Helt enkelt, om du är dig själv för en stund och inte lyssnar på andra hur skulle din festivalaffisch se ut? Kampanjen gick ut på att du kunde skapa din egen Way Out West-affisch genom en app på Way Out Wests Facebook-sida och sprida till alla dina vänner.

norrlandsguld_wow