Starcom

Uppdraget var att skapa en digitalt närvaro för Synsam som stärker deras marknadsledarroll och skapar särskiljning i en kategori som präglas av prispressare.

Synsam måste uppfattas som experter på modern optik med det bästa sortimentet, högsta kvaliteten och som den givna inspirationskällan. Att många inte upplever skillnad utöver pris i kategorin, beror på att ingen visat skillnaden i kvalitet och design övertygande.

Vi ville direkt befästa varumärkets modegrad och samtidigt etablera ett manér av redaktionell bildbaserad kommunikation som inspirerade och skapade spridning i sociala medier.

Vi skapade en ny version av Synsam.se där ett antal visuella modereportage stod i centrum.

Vi ville direkt befästa varumärkets modegrad och samtidigt etablera ett manér av redaktionell bildbaserad kommunikation som inspirerade och skapade spridning i sociala medier.

Synsam.se etablerades i detta första steg som navet i varumärkets digitala närvaro där man förutom inspiration även kunde se merparten av alla bågar, köpa linser och boka tid hos en optiker.

Upplev en hel värld av bågar på synsam.se

synsam.se