Starcom

På Starcom arbetar vi med några av världens mest medieintensiva kunder, vilket ställer höga krav på oss som samarbetspartner och konsulter. I en värld därsåväl konsumtionsbeteenden som medievanor förändras i snabb takt och där förtroendet från våra kunder är högt finns fantastiska möjligheter för personliga utmaningar och egen utveckling för den som brinner för att arbeta på en mediebyrå.

På Starcom arbetar ett kul och nyfiket gäng med höga ambitioner vad gäller nya medier, kreativitet och effektivitet. Om du vill bli en av oss så är du välkommen att skicka ditt CV och ett personligt brev till jobb@starcom.se.

Studerar du på gymnasiet eller högskolan och söker praktikplats eller ska skriva examensarbete? Vi är alltid nyfikna på att höra hur Starcom kan spela en roll även här, så vänd dig till jobb@starcom.se med ditt brev och dina idéer.

Just nu söker vi

  • Starcom söker en Paid Social Specialist

    Starcom söker en Paid Social Specialist

     

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, CircleK, Spendrups och många flera.  

     

    Om Starcom:

    På våra media-avdelningar är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap. Vi är specialister inom vårt område och har alltid ambitionen att erbjuda marknadens bästa kompetenser baserat på vår kunskap och erfarenhet. Det ska vara utvecklande och kul att jobba på hos oss. Vi sätter även kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen både för våra kunder och med media.

     

    Om rollen:

    I din roll som Paid Social Specialist förväntas du ta ansvar för våra kampanjer och att de levereras enligt våra egna höga krav på detaljkunskap, kvalitet, engagemang och servicegrad i allt från köpstrategier, planering, optimering, köp och uppföljning.

     

    Kompetenser:

    • Minst 1 års specialistkunskap inom digital media och specifikt inom köpt social media
      • Matcha målsättningar med KPI:er
      • Kunskap av olika annonsplattformar
        • Budgivning
        • Annonser/budskap
        • Analys
      • Kontinuerlig optimering för direkt respons-kampanjer
      • Dynamiska annonser

     

    Vi ser att…

    • du utvecklar och inspirerar både kunder och kollegor
    • du är lösningsorienterad och är inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • du älskar att tävla och har alltid med dig vinnarskallen
    • du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • du har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Paid Social Manager

    Starcom söker en Paid Social Manager

     

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, CircleK, Spendrups och många flera.  

     

    Om Starcom:

    På våra media-avdelningar är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap. Vi är specialister inom vårt område och har alltid ambitionen att erbjuda marknadens bästa kompetenser baserat på vår kunskap och erfarenhet. Vi sätter kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen framåt både för våra kunder och med våra mediepartners.

     

    Det ska vara utvecklande och kul att jobba hos oss samtidigt som vi ställer höga krav på detaljkunskap, kvalitet, engagemang och servicegrad i allt från mediestrategier, förhandlingar, planering, optimering, köp, uppföljning till kampanjhantering.

     

    Om rollen:

    I din roll som Paid Social Manager ansvarar du för att utveckla och driva vår produkt för att kontinuerligt säkerställa att Starcoms erbjudande ligger i framkant inom sociala medier. Dessutom utvecklar du sociala medier-strategier för ett antal större och medelstora kunder samt att genomföra kampanjer för dessa. I gengäld får du en fantastiskt intressant tjänst med möjligheter att driva produkten och teamen framåt i ett ständigt föränderligt medielandskap.

     

    Kompetenser:

    • Stor erfarenhet av social mediastrategi över egen, förtjänad och köpt media
    • Minst 2-4 års specialistkunskap inom digital media, och gärna merparten inom köpt social media, vilket gett dig goda kunskaper inom:
      • Matcha strategi och målsättningar med KPI:er
      • Detaljerad kunskap av olika annonsplattformar
        • Budgivning
        • Annonser/budskap
        • Analys
      • Kontinuerlig optimering för direkt respons-kampanjer
      • Dynamiska annonser på sociala plattformar

     

    Vi ser att…

    • du utvecklar och inspirerar både kunder och kollegor
    • du är lösningsorienterad och inte är rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • du älskar att tävla och har alltid med dig vinnarskallen
    • du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • du har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom Malmö söker en Client Service Manager

    Är du vår nästa stjärna? Vi på Starcom Malmö söker en operativ projektledare (i vår värld: Client Service Manager) som gillar att ha stenkoll (och ha KUL) och som tror på att bäst kommunikation skapas om man kombinerar kreativitet, media och teknologi!


    Vem du är: Du har jobbat några år som projektledare/account manager på mediebyrå, reklambyrå, digitalbyrå eller har likvärdiga erfarenheter och kompetens om gör dig till rätt person. 

     

    Vad du ska jobba med: Du kommer att utgöra ”navet” i det operativa arbetet gentemot våra kunder. På större kunder arbetar du tillsammans med en kund- och strategiskt ansvarig. På egna kunder ska du självständigt driva och ansvara för dessa uppdrag. 

     

    Du:

    • Är en glad och social person med stor talang för att driva projekt
    • Har erfarenhet från digitala projekt
    • Brinner för kommunikation och media
    • Njuter av att ha operativ stenkoll
    • Utvecklar och inspirerar både kunder och kollegor
    • Är lösningsorienterad och är inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • Är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • Älskar att tävla, vara del av ett vinnande team och har alltid med dig vinnarskallen
    • Är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • Är positiv och gillar att ha kul

     

    Vi är Starcom. Vi älskar att innovera och att utmana oss själva när det handlar om att skapa de mest meningsfulla varumärkesupplevelserna för konsumenten och därmed resultat för våra kunder. Vi jobbar med roliga kunder och driver utvecklingen för att skapa framtidens byrå.

     

    Om det låter intressant – Skicka din ansökan till Charlotte Almlöf Andersson, charlotte.almlof@starcom.se.

    Rekryteringsarbetet pågår löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

     

    Vid frågor ang. tjänsten ring gärna Charlotte på 0765-386695 eller Fredrik Perulf på 0765-386688

  • Starcom Malmö söker praktikant

    Välkommen till StarcomMalmö, en mediebyrå som är en del av världens största nätverk för media och kommunikation. Här arbetar vi med medieplanering, analys, strategi och kreativitet för att ge våra kunder bästa möjliga genomslagskraft i dagens spännande och dynamiska medielandskap.

    Som praktikant på Starcomkommer du bland annat att få arbeta med att:
    oHjälpa våra kunder i det digitaliserade medielandskapet
    oPlanera och skapa våra kunders sociala aktiveringar
    oPlanera och boka mediekampanjer
    oVara kreativ och ta fram nya och bra idéer som engagerar målgruppen
    Vi vill att du tycker reklam, media och marknadsföring är vansinnigt roligt. Du är ambitiös, strukturerad och kreativ. Du är en lagspelare som ändå kan stå på egna ben.
    Vi ser fram emot att träffa dig!
    Önskad praktikperiod: 20 veckor / 30 HP.
    Lunchpeng med 100 kr/dag ingår.
    Vi tar löpande emot ansökningar, men helst innan den 1 Juni till: Charlotte.almlof@starcom.se (0765-386695)