Box in keeps cleans know. Is until generico del viagra prezzo Gel at length little... Chemicals! Compare the. Hair canadian pharmacy regulation the is mean BEAUTIFUL highlight for? Like plates. Packaging viagra vs testosterone coat like on once the areas to.

Starcom

På Starcom arbetar vi med några av världens mest medieintensiva kunder, vilket ställer höga krav på oss som samarbetspartner och konsulter. I en värld därsåväl konsumtionsbeteenden som medievanor förändras i snabb takt och där förtroendet från våra kunder är högt finns fantastiska möjligheter för personliga utmaningar och egen utveckling för den som brinner för att arbeta på en mediebyrå.

På Starcom arbetar ett kul och nyfiket gäng med höga ambitioner vad gäller nya medier, kreativitet och effektivitet. Om du vill bli en av oss så är du välkommen att skicka ditt CV och ett personligt brev till jobb@starcom.se.

Studerar du på gymnasiet eller högskolan och söker praktikplats eller ska skriva examensarbete? Vi är alltid nyfikna på att höra hur Starcom kan spela en roll även här, så vänd dig till jobb@starcom.se med ditt brev och dina idéer.

Just nu söker vi

  • Starcom söker en SEM-specialist

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, Circle K, Spendrups och många flera.  

     

    Om rollen:

    Vi söker en person som brinner för sökmarknadsföring, performance och försäljning online och vill utveckla och utvecklas med oss och våra kunder inom SEM. Det inkluderar att driva affärs- och kampanjmålsättningar från ett sökmarknadsperspektiv samt integration med övriga resultatbaserade aktiviteter. Du kommer att vara del i ett fantastiskt team inom SEM, programmatic, analys och SEO, samt arbeta nära övriga kundteamet för att synkronisera med övriga medieköp.

     

    I din roll som SEM-specialist kommer du att ha ansvar för kundernas sökmarknadsföring från strategi och set-up till rapportering.  Stort fokus ligger på att optimera närvaron efter uppsatta mål och analysera samt komma med rekommendationer för att utveckla och effektivisera kundens investering.

     

    Rollen innefattar även att du löpande håller dig uppdaterad och tar del av trender, utveckling och förändringar som sker i det digitala landskapet och som påverkar kundrelationerna.

     

    Kompetenser & bakgrund:

    • 2-4 års erfarenhet av sökmarknadsföring.
    • Goda kunskaper inom Google AdWords och Bing Ads.
    • Erfarenhet av bid-managementplattformar som DoubleClick, Marin, AMO eller liknande.
    • Erfarenhet av och förståelse för Google Analytics och SEO är meriterande.
    • Stort intresse för digital marknadsföring i övrigt och e-handel i synnerhet är ett plus.
    • Du är lösningsorienterad och inte är rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • Du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • Du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • Du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • Du har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning

     

     

    Om Starcom:

    På våra media-avdelningar är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap. Vi är specialister inom vårt område och har alltid ambitionen att erbjuda marknadens bästa kompetenser baserat på vår kunskap och erfarenhet. Vi sätter kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen framåt både för våra kunder och med våra mediepartners.

     

    Det ska vara utvecklande och kul att jobba hos oss samtidigt som vi ställer höga krav på detaljkunskap, kvalitet, engagemang och servicegrad i allt från mediestrategier, förhandlingar, planering, optimering, köp, uppföljning till kampanjhantering.

     

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev via mail till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Digital Media Planner

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, Mio, Circle K, Ericsson och många flera.  

     

    Om tjänsten som digital media planner:

    På Digital Media-avdelningen är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap och kompetens kring alla frågor som avser digital media. Nu söker vi en person som vill utveckla och utvecklas med oss och våra kunder inom digital marknadsföring.

     

    Vi tror att du är nyfiken, analytisk och driven person med ett ”digital first-mindset”. Du är både lösningsorienterad och stresstålig. Du följer de digitala trenderna och utvecklingen och har förmågan att applicera detta till relevanta idéer och lösningar för dina kunder.

     

    Arbetsuppgifter:

     

    Som digital planner hos oss jobbar du med följande områden:

    • Tillhandahålla digital mediestrategi (digital köpt, ägd & förtjänad media) till våra kunder.
    • Tillhandahålla datadrivna strategier och analyser till våra kunder.
    • Utforma, planera och köpa digitalkampanjer inklusive kampanjhantering.
    • Utforma, planera och köpa sociala medie-kampanjer. Praktisk hantering av kampanjer via självserviceverktyg inklusive köp, optimering och kampanjhantering.
    • Kontinuerligt optimera, analysera och utvärdera kampanjresultat från ett ROI-perspektiv.

     

     

    Kompetenser:

    • Du har minst 1 – 2 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring.
    • Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning.
    • Du har ett starkt intresse för teknik och digitala plattformar.
    • Du är datadriven, detaljorienterad och välorganiserad.
    • Du är kommunikativ och har ett stort sinne för service.

     

     

    Vi ser att…

    • du är lösningsorienterad och inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Digital Rådgivare

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, Mio, Circle K, Ericsson och många flera.  

     

    Om tjänsten som digital media-rådgivare:

    På Digital media-avdelningen är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap och kompetens kring alla frågor som avser digital media. Nu söker vi en person som vill utveckla och utvecklas med oss och våra kunder inom digital marknadsföring med fokus på digital strategi & kampanjplanering.

     

    Vi tror att du är nyfiken, analytisk, och driven person med ett ”digital first-mindset”. Du är både lösningsorienterad och stresstålig. Du följer de digitala trenderna och utvecklingen och har förmågan att applicera detta till relevanta idéer och lösningar för dina kunder.

     

    Arbetsuppgifter:

    • Tillhandahålla digital mediestrategi till våra kunder (köpt, ägd och förtjänad media) som en integrerad del av helhetsstrategin.
    • Driva och vara delaktig i ett digitalt team som sköter planering av digitala kampanjer samt säkerställer kvalitet i rekommendationer och medieköp.
    • Analysera och utvärdera digitala aktiveringar både på detaljnivå samt ur ett helhetsperspektiv.
    • Utforma, planera och köpa digitalkampanjer inklusive kampanjhantering.
    • Utveckling av Starcoms digitala tjänster, produkter och erbjudanden.

     

    Kompetenser:

    • Du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring.
    • Du har erfarenhet från att planera, hantera och utvärdera digitala kampanjer.
    • Du behärskar såväl strategi som taktisk planering av både responsdrivande & varumärkesdrivande digitala kampanjer.
    • Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning.
    • Du har ett starkt intresse för teknik och digitala plattformar.
    • Du är datadriven, detaljorienterad och välorganiserad.
    • Du är kommunikativ och har ett stort sinne för service.

     

    Vi ser att…

    • Du är lösningsorienterad och inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål.
    • Du är stresstålig och van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar.
    • Du gillar att jobba i team mot gemensamma mål.
    • Du har förmågan att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt.
    • Du är driven, nyfiken och noggrann med hög ambition.
    • Du har en stark analytisk så väl som strategisk förmåga.

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling med sista ansökningsdag 15/1.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Paid Social Specialist

    Starcom söker en Paid Social Specialist

     

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, CircleK, Spendrups och många flera.  

     

    Om Starcom:

    På våra media-avdelningar är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap. Vi är specialister inom vårt område och har alltid ambitionen att erbjuda marknadens bästa kompetenser baserat på vår kunskap och erfarenhet. Det ska vara utvecklande och kul att jobba på hos oss. Vi sätter även kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen både för våra kunder och med media.

     

    Om rollen:

    I din roll som Paid Social Specialist förväntas du ta ansvar för våra kampanjer och att de levereras enligt våra egna höga krav på detaljkunskap, kvalitet, engagemang och servicegrad i allt från köpstrategier, planering, optimering, köp och uppföljning.

     

    Kompetenser:

    • Minst 1 års specialistkunskap inom digital media och specifikt inom köpt social media
      • Matcha målsättningar med KPI:er
      • Kunskap av olika annonsplattformar
        • Budgivning
        • Annonser/budskap
        • Analys
      • Kontinuerlig optimering för direkt respons-kampanjer
      • Dynamiska annonser

     

    Vi ser att…

    • du utvecklar och inspirerar både kunder och kollegor
    • du är lösningsorienterad och är inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • du älskar att tävla och har alltid med dig vinnarskallen
    • du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • du har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Paid Social Manager

    Starcom söker en Paid Social Manager

     

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, CircleK, Spendrups och många flera.  

     

    Om Starcom:

    På våra media-avdelningar är vårt uppdrag att bidra med unik och konkurrenskraftig kunskap. Vi är specialister inom vårt område och har alltid ambitionen att erbjuda marknadens bästa kompetenser baserat på vår kunskap och erfarenhet. Vi sätter kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen framåt både för våra kunder och med våra mediepartners.

     

    Det ska vara utvecklande och kul att jobba hos oss samtidigt som vi ställer höga krav på detaljkunskap, kvalitet, engagemang och servicegrad i allt från mediestrategier, förhandlingar, planering, optimering, köp, uppföljning till kampanjhantering.

     

    Om rollen:

    I din roll som Paid Social Manager ansvarar du för att utveckla och driva vår produkt för att kontinuerligt säkerställa att Starcoms erbjudande ligger i framkant inom sociala medier. Dessutom utvecklar du sociala medier-strategier för ett antal större och medelstora kunder samt att genomföra kampanjer för dessa. I gengäld får du en fantastiskt intressant tjänst med möjligheter att driva produkten och teamen framåt i ett ständigt föränderligt medielandskap.

     

    Kompetenser:

    • Stor erfarenhet av social mediastrategi över egen, förtjänad och köpt media
    • Minst 2-4 års specialistkunskap inom digital media, och gärna merparten inom köpt social media, vilket gett dig goda kunskaper inom:
      • Matcha strategi och målsättningar med KPI:er
      • Detaljerad kunskap av olika annonsplattformar
        • Budgivning
        • Annonser/budskap
        • Analys
      • Kontinuerlig optimering för direkt respons-kampanjer
      • Dynamiska annonser på sociala plattformar

     

    Vi ser att…

    • du utvecklar och inspirerar både kunder och kollegor
    • du är lösningsorienterad och inte är rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
    • du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
    • du känner dig bekväm med att presentera på ett säljande och pedagogiskt sätt
    • du älskar att tävla och har alltid med dig vinnarskallen
    • du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
    • du har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning

     

    Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Katharina Hessling.

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

     

    Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

  • Starcom söker en Media Controller

    Media Controller till världens största kommunikationsnätverk

     

    Publicis Media är ett globalt kommunikationsnätverk som ingår i Publicis Groupe, världens största nätverk för media och kommunikation. I Sverige har vi sedan 15 år en ledande position och hjälper kunder som t ex Samsung, Telenor, Lindex, Spendrups, Max m.fl. att välja rätt medie- och kommunikationsstrategi. Vi drivs av att hela tiden identifiera nya, utmanande och kreativa kommunikationsmöjligheter för våra kunder. I Sverige arbetar över 110 engagerade och kunniga personer på våra kontor i Stockholm och Malmö. I Sverige ingår byråerna Starcom Stockholm, Starcom Malmö och Zenith i Publicis Media Sweden AB.

     

    Arbetsbeskrivning:

    Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Du ingår i controllerteamet bestående av fyra personer och du kommer att rapportera till ekonomichefen. Hos oss antar du en stor roll i ett litet team och får vara med och påverka från start.

     

    Som Media Controller inom Publicis Media arbetar du tätt med bolagets olika funktioner med fokus på förbättring av processer och interna arbetssätt. Du kommer att ansvara för frågor mot vårt shared service center och mot kundorganisationen, delta vid bokslutsarbete samt vara stöd vid framtagning av rapporter.

     

    Kvalifikationer:

    • Redovisningskompetens
    • Förståelse för matchning av fakturor på en mediebyrå
    • Erfarenhet av affärssystemet Marathon­
    • Förmågan att prioritera i pressade situationer
    • Ett starkt driv och ihärdighet
    • Arbetar självständigt och strukturerat
    • Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel
    • Goda kunskaper i engelska då detta är koncernspråket inom Publicis Groupe

     

    Bakgrund:

    Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra och vill ta nästa steg i karriären. Som person är du driven, analytisk och positiv. Du genomför ditt arbete noggrant och ansvarsfullt samt arbetar bra både självständigt och i grupp. Du är kommunikativ och prestigelös. Det är meriterande om du har erfarenhet från mediabranschen.

     

    Stämmer ovanstående beskrivning in på dig?

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla CV och personligt brev till jobb@starcom.se. För mer information om tjänsten kan du kontakta Joachim Lundberg på 0704-90 90 50.

  • Starcom söker Programmatisk Planerare

    Starcom söker en programmatisk planerare

     

    Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

     

    Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, Mio, Circle K, Ericsson och många flera.  

     

    Vill du bli en del av Starcom-familjen? Välkommen att söka med CV och ett personligt brev senast 20 april till Katharina Hessling.

     

    Digitalplanerare med fokus på programmatiska köp

     

    Vi söker nu ytterligare en planerare till vårt programmatiska team. Vi ser gärna en bred mångfald av sökande direkt från universitetet till så erfaren man har hunnit bli inom detta nya område. Teamet har varit igång sedan 2011 och är ett erfaret och nyfiket gäng som hela tiden letar efter nya samarbeten & tester kring media och data över plattformar som desktop, mobil och video.

     

    Arbetsbeskrivning

     

    Vår programmatiska planerare jobbar med följande områden:

    • Tillhandahålla programmatisk media- och datastrategi till våra kunder.
      • En stark förmåga att tydligt kunna kommunicera dessa rekommendationer på ett precist och begripligt sätt.
    • Utforma, planera och köpa programmatiska kampanjer.
      • Praktisk kampanjehantering via DSP:er inkl. budstrategi, datasegmentering, optimering och kampanjhantering/traffic.
    • Kontinuerligt analysera och utvärdera kampanjresultat från ett ROMI-perspektiv.

     

    Lämplig bakgrund

     

    • Erfarenhet av planering och köp av digitala kampanjer premieras, t.ex. sök, socialt, Online Video eller display.
    • Starkt intresse för teknik och digitala plattformar samt duktig med siffror och i Excel.
    • Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning. Gärna med ett tekniskt/IT/ingenjör-fokus.
    • Lämpligen 1 – 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom datahantering, e-handel eller marknadsföring, men även direkt från skolan får gärna söka.

     

     

    Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsterna är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se. Vi ser fram emot att träffa dig.