Starcom

Nu står det klart att Tikkurila Sverige AB, där varumärkena Alcro och Beckers ingår, inleder ett samarbete med Starcom Sverige. Uppdraget omfattar ett helhetsgrepp kring Alcro och Beckers mediestrategi, medieplanering, medieköp samt SEM/Performance. Samarbetet inleds vid årsskiftet 15/16.

– Vi är mycket glada för förtroendet och det ska bli roligt att påbörja detta arbete tillsammans. Tikkurila har en spännande historia och som marknadsledande i Sverige inom färg och färgrelaterade produkter vill de utmana branschkonventioner och leda utvecklingen, säger Liv Sandberg, Client Service Director och vice vd, Starcom Sverige.

– Starcom har uppvisat god förmåga att skapa helhetslösningar, från strategisk kommunikation till förstärkning av vårt eget innehåll. Vi uppskattar deras kreativa anslag och skicklighet att arbeta fram innovativa kommunikationslösningar, säger Ulrika Berg, Varumärkeschef, Tikkurila.

TACK FÖR FÖRTROENDET TIKKURILA!