Starcom

Indikat reklam har gjort en sammanvägning av kreativitet och kundernas reklaminvestering där Starcom hamnar på åttonde plats, före Lowe Brindfors och Mindshare. Indikat skriver ”Starcom ligger också klart till bättre än övriga mediebyråer vid en sammanvägning av kreativitet och kundernas medieinvesteringar brutto och ligger tom före Lowe Brindfors i den rankingen”.

Resultatet i Indikats ranking är ett tydligt resultat av det arbete vi gör för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunders kunder. ”Vi befinner oss mitt i den största förändringen vår industri har genomgått. Hastigheten människor rör sig i, samt att förstå deras avsikter, sätter alla som jobbar med marknadsföring i en ofantligt mycket mer komplicerad situation.

Det har aldrig varit roligare att jobba med kommunikation.

Att förstå hur vi påverkar människor i steget och vad vi skall kommunicera i dessa ögonblick är skillnaden mellan framgång och att enbart öka på den utbredda reklamtröttheten. Detta gör att det aldrig varit roligare att jobba med kommunikation. Research, insikter och dataanalys har alltid varit en viktig del av vårt arbete, men nu är det inte bara på viktigt, det utgör grunden för att kunna skapa bra upplevelser”- säger Jonas Dahlqvist, VD på Starcom.

Enligt Indikat har även Starcom klättrat till att vara Sveriges tredje största byrå när det gäller exportuppdrag efter F&B och DDB.

Nu sätter vi ribban ännu högre och anstränger oss ännu mer för att verkligen leverera meningsfulla och effektiva lösningar till våra kunder!

 

Indikat kreativ ranking

 

 

 

Indikat kreativ ranking 2