Starcom

Under gårdagskvällen korades vinnarna i årets upplaga av Festival of Media Global Awards. Starcom Malmö kammade hem guld i kategorin ”Best creative use of media” tillsammans med kunden City Gross och kampanjen ”Size does matter to mice”. Prisutdelningen ägde rum i Rom.

Festival of Media Global Awards är en internationell tävling inom reklam- och kommunikation. Tävlingen premierar kreativa medielösningar och vinnarna utses av en jury bestående av representanter både från annonsör- och byråsidan.

– Vi är så otroligt glada och stolta över att vinna guld i detta ärofyllda pris tillsammans med City Gross. Det är alltid kul när kunder vågar testa något nytt och när vi som mediebyrå får stå för både idé, strategi och utförande. Vi ser fram emot fler spännande kampanjer framöver, säger Maria Petersson, medieplanerare på Starcom Malmö, som var på plats och tog emot priset i Rom under gårdagskvällen.

Starcom var dessutom nominerade i ytterligare en kategori, Best branded content creation Award.

– Att Starcom nomineras i två så prestigefyllda kategorier och dessutom kammar hem ett guld känns helt fantastiskt. En fjäder i hatten för Starcom Sverige, säger Liv Sandberg, vd Starcom Sverige.